poniedziałek, 19 grudnia 2011

Pierniki na Święta / Christmas Gingerbread Cookies


Jakieś 3 tygodnie temu upiekłam pierniki na Święta. 
Może i nie jestem ciasteczkowym mistrzem ale przepis rewelacyjny
i pierniki może nie wyglądają ale świetnie smakują, dzieci je wprost uwielbiają.
Idealnie nadają się do eliminacji ruszających się ząbków mlecznych :)
-ze względu na twardość i nie - Kochani - nie miękną.
Jeśli są przechowywane w szczelnie zamkniętym pojemniku zachowają twardość.
Napiekłam tego koło 600 szt. 
Oczywiście ta ilość została natychmiast uszczuplona.
 Nie mamy zamiaru sami wszystkich zjeść, będziemy się dzielić z rodzinami najbliższych,
do których pojedziemy na Święta.

Przepis:
500 gram (g) mąki,
200 g miodu,
200 g cukru kryształu,
125 g margaryny, temperatura pokojowa,
1 jajko,
10 g (pół paczki) przyprawy do pierników.
Miksować margarynę z cukrem aż masa stanie się kremowa i gładka, dodać jajko.
Ugnieść powstałą masę z resztą składników do momentu aż będzie gładka i jednolita. Wyciąć ciastka. Piec około 8 - 12 minut, do momentu aż krawędzie ciastek zaczną się rumienić.

Lukier z białek:
2 białka jaja,
500 - 600 g cukru pudru,
można dodać łyżeczkę soku z cytryny.

Ubić białka na sztywną pianę, dodać sok z cytryny i cukier puder. Ubijać do momentu uzyskania gładkiej piany.


About 3 weeks ago I baked gingerbread cookies for Christmas.
I am not a cookie master but the recipe is great: cookies taste delicious and kids just love them.
They are perfect for taking out rocking milk teeth :) - because of their firmness.
Cookies stay firm when stored in a tightly closed container.
I did about 600 cookies. Some of them were quickly eaten by children.
We are not going eat all of them but will share with the family we go to for Christmas.


Recipe:
500 grams all purpose flour,
200 grams honey,
200 grams granulated white sugar,
125 grams margarine or butter, at room temperature,
1 egg,
1 teaspoon baking soda,
10 grams gingerbread spice mix.

Use an electric beater to beat the butter/magarine and sugar in a bowl until pale and creamy. Add the egg and beat until combined. Combine all the ingredients and knead until smooth. Place the dough onto a lightly floured surface and roll out until about 5 mm thick. Cut out shapes. Place on trays about 1 cm apart. Bake for about 8 - 12 minutes depending on the size of the cookies. They are done when the edges are just beginning to brown. They are soft when hot, but quickly get firmer when colder.

Icing Using Egg Whites:
2 egg whites,
500 - 600 grams powdered sugar,
1 teaspoon lemon juice.

In the bowl of your electric mixer (or with a hand mixer), beat the egg whites.  Add the  powdered sugar, lemon juice and beat on low speed until combined and smooth. 

8 komentarzy:

  1. A ja piekłam pierniczki wczoraj a dziś czeka mnie i moje córy dekorowanie ich, już spisałam sobie przepis na twój lukier:)) Pierniczki wyglądają niesamowicie!!! Twoje oczywiście, bo moje jeszcze takie bez wyrazu...:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem ilości wypieków;) Pierniczki wyglądają świetnie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczne:) A ja sie martwie czy mi piernikow wystarczy bo nasze zapasy sie juz powaznie skurczyly;) Jak tak dalej pojdzie to bede musiala piec jeszcze jedne przed Swietami:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Eee tam, co Wy kobietki piszecie, że ładne. Takie sobie. Ze względu na ilość trochę mi było szkoda czasu na misterne dekorowanie. Ale za to są pyyyszne! Ja robię lukier bez soku - jest bardziej zwarty i można ozdabiać dekoratorem do ciast (takim do kremów).
    Haniu - pierniczki chowam w sobie tylko znanym miejscu i wytrzymują do Świąt. Też mam straszne łasuchy w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze wyglądają, smakowicie! JA nawet nie mam czasu na dokończenie handmade'owych prezentów a co dopiero na wypieki :( Pozostaje mi podziwianie jak radzą sobie inni..

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie chyba musiałabym je schować przed samą sobą, aby dotrwały :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczności!A moje jeszcze czekają na dekorowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No i jakim cudem przegapiłam je, aż do dziś?? No jakim?? A te 600 sztuk sama robiłas? O_O Szacunek... Sama zrobiłam kilkadziesiąt i uszami wylazło :D

    OdpowiedzUsuń

Witam serdecznie każdego odwiedzającego i dziękuję za komentarze :)